"https://www.youtube.com/embed/r2S1I_ien6A"

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen

Jag skall försöka beskriva mina osannolika men ändock ganska så sanna påståenden så bra jag kan, så det kommer säkert att bli mycket exeptionellt och kontroversiellt

Bloggarkiv

Translate

Bloggintresserade

Leta i den här bloggen

Naturbilder

Naturbilder
Moder natur, Klicka på bilden för mera bilder

fredag 3 december 2010

Wc pappret och den tyska vägpolisen

När jag nu låg och körde stilla och lugnt och tänkte på dem där hemma så uppenbarade sig helt plötsligt en vinkande ensam tysk polischef i sin bil. Han ville jag skulle stanna till vid nästa parkering.
Och det fanns en sådan bara en liten framöver. En sådan liten parkering som brukar finnas på Autobahn lite här och där. Polischefen vinkade och vinkade att jag skulle köra in på parkeringen. Och jag undrade var det var fråga om. Jag hade rent mjöl i påsen denna gång. Jag hade inte överskridit mina körtider och jag hade hållit mina pausar som jag skulle.

Så stanna han till framför mig inne på parkeringen. Jag hade redan nu vevat ned sidorutan och jag hörde hur han nästan skrek papier papier papier.
Det första jag tänkte på var att han var säkert nödig så jag gav honom mitt toapapper som brukar ligga framme vid frontrutan. Nu skrek polischefen ännu högre; papier no dokument dokument.
Jaha jag han skall se på mina dokument. Ja det var ju bara att ta fram mina handlingar angående lasten och så vidare. Han såg att jag hade danska skinkor och mumlade lite oförklarligt något konstigt på tyska och så gav han mig mina dokument igen och sa Dast ist Fehler. Nicht diese Wagen, sa den tyska polisen. Och så sprang han bort till sin bil igen. Men jag tyckte mig se han log lite på läpparna efter att jag hade givit honom min WC-rulle.

Jag hade ju ingen aning om vad han ville från början. Men som han skrek på papier så trodde jag att han var vansinnigt skitnödig. Så jag stack honom min WC-rulle omedelbart.
Jag vet inte vad han jagade men jag hade tillstånd att köra för jag hade kött på. Jag kommer inte ihåg om det var söndag. För då får normala lastbilar inte köra i Tyskland. Bara de som har färskvaror. Och det hade jag ju. Så det kunde eventuellt vara de han jagade. Eller också var det en speciell lastbil som likna min kameleont.
Thore

Många Mercedes kör i diket
När temperaturen börjar närma sig nollpunkten i Tyskland, så får man ta det lite lugnare.
Men långt ifrån alla som kör Mercedes personbilar gör inte det. Mercedes har en utmärkt bra styrning men det blir då också svårt att känna om det blir halt på vägen. Jag har sett många mercor tappa herraväldet. Och ligger de och drar i närmare 200 eller kanske över på utobahn så kan det bli jätteknepigt när det helt plötsligt blir halt.

Det var vinter och jag var på väg ner mot Italien. Och vädret var inte det bästa. Men ännu så länga var asfalten torr och fin. BMW-erna och mercorna kom susande förbi som de brukade i ganska så hög hastighet. Jag höll ögonen på min temperaturmätare lite då och då för den började krypa neråt nollstrecket. Och så började det falla lite snö. Och det verkade vara lite blötsnö ovanpå den rätt kalla vägbanan. Mer och mer snö kom det. Och temperaturen var nu på noll.
Mercedesarna och BMWarna fortsatte att köra fort. Jag tänkte detta går inte bra. Jag började rota fram min kamera med ena handen bakom mitt säte. Kameran skulle ligga i kojen någonstans. Där var den.

Jag apterade för skott med kameran. Och det tog inte lång stund förrän jag fick napp. Den första mercan låg nersladdad i högerdiket men ganska så oskadad ändå. Men det kom flera mercor körande i närmare 180 förbi mig fast det nu var ganska så halt. Jag kunde känna det i ratten och lastbilen. Bara några minuter senare så låg nästa Mercedes också i det högra diket voltad men i övrigt oskadd. Det är ju inga träd som tar emot så det brukar gå ganska så bra ändå för folken i bilarna.
Jag kommer inte ihåg hur många fotografier jag tog. Men jag tror jag tog bilder tills det inte fanns mera kvar i kameran. Allt detta har jag dokumenterat.
Men jag körde vidare i min takt. 
Thore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar