"https://www.youtube.com/embed/r2S1I_ien6A"

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen

Jag skall försöka beskriva mina osannolika men ändock ganska så sanna påståenden så bra jag kan, så det kommer säkert att bli mycket exeptionellt och kontroversiellt

Bloggarkiv

Translate

Bloggintresserade

Leta i den här bloggen

Naturbilder

Naturbilder
Moder natur, Klicka på bilden för mera bilder

fredag 3 december 2010

Hunden som åt ihjäl sig vid slakteriet utanför Rom

Vi var tre stycken tappringar som körde ner till den Italienska huvudstaden Rom. Det var en kille som vi kallade för Flexnes och så var det Carl-Einar från Jylland. Först hade vi förtullat i Vipiteno med alla de vanliga omständigheter som det medför. Men det är en mycket lång väg från Vipiteno ner till Rom, cirka 70 mil. Med rast så är det ca 8-9 timmar. Efter en tidig förtullning på fredagen i Vipiteno körde vi ner och var framme sent på kvällen. Vi hittade slakteriet och parkerade våra trailrar utanför vid sidan om varandra. Vi hade kontakt med en hygglig vakt som visade oss var vi bäst kunde stå.

Dagen efter på lördagen så tog jag fram bord och stolar som jag alltid brukade ha med mig och så koka vi kaffe och åt morgonfrukost på parkeringen i solskenet. Vi var lite halvtrötta och satt och slöade i solskenet och värmen efter den långa turen från Danmark. En liten hund kom fram till oss och Flexnes gosade med jycken. En slags liten foxterrier såg det ut som. Senare fram på dagen så blev vi så klart lite hungriga och Flexnes tog fram en massa fint kött, och jag tog fram min grill. Och så hade vi köpt lite vin efter vägen som vi öppnade nu. Det var bara oss tre långtradare som stod på denna parkering och den lilla runda tjocka vakten kom ner ibland och snacka med oss. Vi bjöd vakten på vin och öl som han gillade.

Nu började vi grilla det goda köttet och efterhand som bitarna blev färdiga så fick först vakten en bit sedan kom jycken och tiggde av Flexnes som passade grillen.
Den lilla jycken svalde bitarna hela. Jag har aldrig sett en sådan hungrig hund. Du får nog passa på att inte ge hunden så mycket sa jag. Jamen jycken är ju hungrig sa Flexnes.
Det var lördagseftermiddag så vi tog fram några flaskor vin. Jag hade tagit fram mitt campingbord som jag brukade ha med mig samt stolar som tillhörde. Några gånger hade jag med en hopfällbar cykel också. Men då sa åkaren nu får det vara nog. Är det semester du skall ut på sa han. Vad skall vi göra en lördag söndag nere i Italien eller Frankrike sa jag. Det är väl inte förbjudet att röra på sig sa jag.
Flexnes grillade vidare och smuttade på vinet. Den Italienska vakten satt med oss och käka grillat samt drack vin. Och den lilla jycken slukade köttstycke efter köttstycke. Sluta sa jag till Flexnes.
Han är ju utsvulten sa Flexnes. Han kommer att dö sa jag. Asch sa Flexnes.
Hunden var ju inte stor. Han var väl som en foxterrier ungefär.

Köbildning av sex

Efter avslutad måltid så diska vi av och plocka samman, samt beslutade oss att gå en liten tur för att eventuellt hitta en trattoria som hade glass eller öl.
Utanför slakteriområdet fanns det en liten parkering för personbilar. Men nu när det var lördag så stod det av någon underlig anledning personbilar i kö där.
Först var det en bil ca 10 meter framför som stod och gungade lite konstigt. Sedan bakefter ca tio meter så stod det ca 4 andra bilar i kö. Sen gick det en kille lite lugnt mellan dessa bilar. Jag blev intresserad och undrade var det kunde vara för något. Men Flexnes och Carl-Einar sa till mig att inte gå fram. Jag trotsade för jag var ju oerhört nyfiken och gick fram till den första bilen. Och där var det ju i full gång så klart.

Mannen kom snabbt emot mig och sa att jag måste ställa mig i kö om jag ville ha lite sex. Ja men jag skulle bara kolla om det var något att ha sa jag. Kompisarna stod på behörigt avstånd och skrattade för fullt. Jag gick snabbt därifrån fram till grabbarna och så fortsatte vi ner i samhället för att se om vi kunde få oss en glass eller öl. Vi kom sedan ”hem” till vara lastbilar och gick till kojs. Nästa dag beställde Carl-Einar och jag en guidetaxi för att se ROM. Flexnes ville inte med. Guideturen i Rom tillhör en annan berättelse, som heter,
När jag med en senare tur kom ned till Rom fanns inte hunden mera. Jag frågade vakten om han sett den hungriga hunden efter det vi var där nere. Men den var nu borta. 
Thore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar