"https://www.youtube.com/embed/r2S1I_ien6A"

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen

Jag skall försöka beskriva mina osannolika men ändock ganska så sanna påståenden så bra jag kan, så det kommer säkert att bli mycket exeptionellt och kontroversiellt

Bloggarkiv

Translate

Bloggintresserade

Leta i den här bloggen

Naturbilder

Naturbilder
Moder natur, Klicka på bilden för mera bilder

fredag 3 december 2010

Kapten Pedersen går in till damerna i KBH.

Kapten Pedersen var en lång smal vithårig gammal sjökapten. Jag skulle gissa på att han också seglat i den danska handelsflottan. Kanske lite burdus men rolig och vänlig. Han var ju kapten på en av Bornholmsfärjorna. Från början så la Bornholmsfärjan in till kajen vid Havnegade. Och vi fick köra Tordenskjoldsgade och sedan Holmens kanal samt runt börsen och vidare ut mot de stora vägarna.
Färjan till Bornholm gick ca 5 minuter i 12 på natten har jag för mig. I alla fall så gick färjan ganska så sent. Och den var framme i Rönne på Bornholm om det inte blåste vid 7 tiden på morgonen.
Det är en man som är lite på snusen med galoner på ärmarna som går in till damerna i hytterna kom det en dam ner till informationen och klaga. Jaha ja. Det är kapten Pedersen. Vad skall vi göra? Vi får se vad vi kan göra sa personalen. Jag hörde själv damen som sade så. Och jag skatta för mig själv. Jag talade om det för mina kollegor senare. (Detta är absolut sant. Kapten Pedersen lever inte mer så det gör inget att jag talat om sanningen)
Thore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar