"https://www.youtube.com/embed/r2S1I_ien6A"

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen

Jag skall försöka beskriva mina osannolika men ändock ganska så sanna påståenden så bra jag kan, så det kommer säkert att bli mycket exeptionellt och kontroversiellt

Bloggarkiv

Translate

Bloggintresserade

Leta i den här bloggen

Naturbilder

Naturbilder
Moder natur, Klicka på bilden för mera bilder

fredag 3 december 2010

Hur de tyska chaufförerna kör angående viloperiodsbestämmelserna.

Viloperiodsbestämmelserna är inte bra som de är utformade. De tyska chaufförerna kör maniskt efter dem och hamnar i diket på efternatten. Hur går det till kan man fråga sig. Exempelvis så startar de tyska chaufförerna att köra cirka l. 07.00 på morgonen. Och då har de kört färdigt för dagen vid fyratiden på eftermiddagen. Då stoppar de vid de stora autohof- stationerna och går in till de otaliga spelautomaterna och drar i de enarmade banditerna tills klockan blir matdags cirka kl. 19.00. För det är då de tyska chaufförerna brukar äta kvällsmat. Och efter det så går de tillbaka till spelautomaterna igen. Där drar de och drar hela tiden fram emot midnatt. Vid ett- tiden på natten är de klara att köra igen för då har de haft sin ”vila”. Och klocka två, tre på natten så lägger de sig i diket för att sova. Det är inte roligt att se på alla tyskar som ligger i diket när man vaknar på morgonen.

Jag körde på ett annat sätt för jag som alla andra blev trött på natten. Det är då som en normal människa skall sova. Någon gång kunde jag köra på natten. Men oftast så hade jag en annan policy angående körning. Jag ville i första hand köra på säkerhet och inte hamna i diket. Jag sov när jag var trött och körde när jag var pigg, kan man säga. I jämförelse med de tyska chaufförerna så körde jag på kvällen också i stället för som tyskarna gjorde stå och spela på de enarmade banditerna hela kvällen.

Och när jag blev trött fram emot midnatt eller före så stoppa jag och gick i säng samt sov tills på morgonen. Därför tyckte jag att Schweiz hade de bästa reglerna för chaufförerna. Där var det helt stopp för alla lastbilar under natten från kl. 22.00 på kvällen tills tidigt på morgonen. Jag tror att det är mindre med nattliga sovolyckor i Schweiz. Hur man i EU resonerar angående detta är för mig oförståeligt när det finns andra regler där man undgår de flesta sovolyckorna.
Thore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar