"https://www.youtube.com/embed/r2S1I_ien6A"

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen

Jag skall försöka beskriva mina osannolika men ändock ganska så sanna påståenden så bra jag kan, så det kommer säkert att bli mycket exeptionellt och kontroversiellt

Translate

Bloggintresserade

Leta i den här bloggen

Naturbilder

Naturbilder
Moder natur, Klicka på bilden för mera bilder

söndag 9 december 2012

Min Poesi från 1952

 ÅR 1952
SKREV JAG DENNA POESI
DET ÄR NU 60 ÅR SEDAN


Nr 2 från 1952 Inbillningarna

Varje människa har mer eller mindre inbillningar, som blir till teorier för personen. Att se sanningen, att höra sanningen vill man ej, illusioner som man byggt på förstörs.

Att tänka klart, att tänka sunt, att förstå, att bygga rätt, att ej visa vad man kan, innan huset är färdigt. Även på ett hus måste man ibland ändra ritningarna. Människan är faktiskt svag, och i svagheten kommer fantasin.

Att leva, varför o.s.v.

Men hur är desto viktigare. Det går inte att dra tillbaka tiden. Att leva, är att söka och hoppas. Vad hoppas man på?

Är jag lik min nästa i det innersta?

Vad tror jag på. Hoppet är ju bara fantasi. Man lever bara en gång. Eller lever man vidare?. Jo men inte som människan tror. Man får i varje fall inget med sig.

Vad är det som är så viktigt?

Varför jäktar man så?

Vad är utvecklingen, och var finns sanningen och rättvisan. Många har glömt vad livet ger, och vad man skall bygga på.  En del är bekymrade för grunden. Men bygg om den. Det är svårt, men gör det innan huset rasar. Man frågar sig sedan, vad skall man då bygga på.  

Jag skall ge ett svar, som är både lätt och svårt. De fem sinnena eller sex. Samla intrycken och bevara dem väl. Men människan vill ha en fast punkt, att tro på. Finns det någon Gud? Det finns, men i vilken skepnad, det är en fråga som står skrivet på evigheten.

Det finns en ande över Dig, tro och rådfråga honom. Livet är underbart, se Naturen.

Gråt inte över det du gjort och fått ångra. Ångra inte, utan ta "straffet".

Människan är svag, känslig, ynklig, men ytan är karsk, hård som en polerad marmorsten, och tunn som ett äggskal.

Jag bekänner gärna att det finna "hög och låg" inom människosläktet. Förnuft och oförnuft. Ett fel eller misstag finns. En klok och förnuftig människa har anpassningskänslor, som ibland kan göra det svårt att skilja, mellan "hög och låg". Jag skall ge ett ord till den lågt stående människan. Det är inte få individer på det planet, utan det är faktiskt hela människosläktet, med några få undantag. Visst kan man "sortera" ut "hög och låg" på denna nivå också, men det blir i så fall ingen större skillnad alls.

I det stora hela, är alla lika invärtes;

Jag vill förlåta edra synder och barbariska handlingar, eftersom ni inte förstår. Hämta kraft från en högra makt, för att bekämpa eder själva, och bli en mera sunt tänkande människa.

Vi lever endast en kort tid på vår jord.

Tag vara, endast på edra själsliga gåvor, som ni var begåvade med från födseln. Kan ni ej göra det ringaste är ni endast en lem i ett stort odjur som matar gamarna och kommer att hamna i ormgropen.

Naturens gång segrar i alla avseenden.

Thore
 
2012-12-17
 Jag har förändrat mig, liksom hela världen i övrigt. Jag är intew samma person, Alla mina celler som Jag hade då finns inte mer. Dom är utbytta. Men generna är kvar. Generna är de äldsta som finns på vår jord. Jag är ateist. Någon gud finns inte har jag konstaterat. Jag har studerat och läst Richard Dawkins böcker. Det borde alla göra, för kunskap är så viktigt. Vetenskap är oerhört viktigt för oss alla. Men ändå lever många människor kvar i sagornas värld. Det är för att människorna behöver något att tro på. Tar man bort religionerna så blir människorna vilsna. När man förminskar kraften hos religionerna, så måste något annat till, ATT TRO PÅ, och det är vetenskap, kunskap. Och läran om den riktiga VETENSKAPEN som oftast bara några få människor lär sig. Vi lever numera i ett tidevarv där vi alla äter kemikalier av något slag som finns i våra matvaror överallt.
 
Det finns ca 900 mijoner människor i världen som svälter, och vad betyder det, jo att världen är överbefolkad. Och världen kan inte försörja mera människor. Ekonomin håller på att gå åt pipan också. Massarbetslöshet råder och de besuttna håller i guldet. Vi närmar oss en fruktansvärd tid.  Det råder stor oro i "vårt" land nu. Vålds-spiralen växer.
De naiva människorna som trodde på att olika kulturer kan svetsas samman har inte haft den kunskap om människors tankar och sinnen, utan de har som enkelspåriga besserwisser-grupper trodd på en ideologi som igentligen inte finns.
De naiva typerna trodde att man kan blanda olika nyanser av människor och få ut en underbar färgskala, men i stället gick det käpprätt åt skogen. Det är bara en kortlek man kan blanda på riktigt sätt. Och typerna har inte tänkt på hur de skall göra med de svenskar som inte vill blanda sig med analfabeter eller liknande. Eller svenskar som inte vill betala massor av pengar till den enorma invandringen. Hur skall man göra med de svenskar som inte vill och som bara blir fler och fler.
Vårt motstånd ökar nu ännu mera.
Men de naiva vänstergrupperna har inte läst på. Den okunskapen leder till ett helvete för oss andra.
Det fanns nästan inga muslimer på 60-70 talet i Sverige. Och nu är de snart 1 miljon.
Tror de naiva inte det skulle uppstå kulturkrockar av "guds nåde"?
Hur många Svenskar har läst i Koranen? Eller i Bibeln?
Hur många Svenskar har en aning om vad som skriks ut från dessa minareter? Jo det är koranens verser. Och vad står det så i dessa verser?
Man skriker ut från minareterna på Arabiska att man skall steka eller koka oss som inte vill tro på deras tokiga apostel Muhammed. Men ingen vet det för hur många Svenskar kan arabiska?
 
Hur tycker du det låter med att ha någon som ropar från dessa minareter? Jo jag tycker det låter lite vackert kanske. Vet du vad som sägs då?
Nej jag kan inte arabiska, men det låter vackert på något sätt.
Mmm. men om jag säger dig att muslimerna ropar ut sina verser från Koranen och i koranen står det att de skall steka dig tills ditt skinn blir riktigt genomstekt eller koka dig eller förstöra ditt hus.
Nej nej, så står det väl inte i koranen? Eller är det detta som muslimen ropar från minarten?
Ja tyvärr är det så.
Det tror jag inte på.
Gå till biblioteket och låna koranen och läs.
Nej det har jag inte tid till och föresten så är ag kristen. 
Vet du vad som står i bibeln?
Ja så där.
Läs i Moseböckerna. Läs i Matteus kapitel 10, 34 vers
Vadå?
Att Jesus har inte kommit till Jorden med frid, utan han har kommit  SVÄRD
Nej det kan jag väl inte tro på att det står.
Nähä, då skall du öppna både ögonen och bibeln och läsa sanningen om vad som står.
Läs i 5 moseboken 32/35   Gud är hämndlysten
 
Nej någon Gud finns inte
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar